fb pixel

Vanliga frågor och svar – FAQ

Var finner jag era hyresvillkor?

Se våra hyresvillkor här.

Hur går jag tillväga för att göra en offertförfrågan?

Enklast är att du fyller i vårt kontaktformulär med all efterfrågad information och mailar oss. Vi återkopplar då med offert och orderbekräftelse.

Hur lång tid innan bör jag senast boka?

Det är alltid bra att vara ute i riktigt god tid, extra viktigt under student – bröllopstider. Vi blir fort fullbokade under vissa perioder på året.

Vilken storlek på tält skall jag välja?

Utgår från antalet personer och estimera ca en m2 per person, så du får lite space i tältet.

Kan jag göra en preliminär bokning?

Vi gör inga preliminära bokningar.

Om man vill ha hjälp med montering av partytältet, kan ni vara behjälpliga ?

Självklart hjälper vi till med montering av tält. Monteringskostnad tillkommer.

Kan man få det transporterat till leveransadressen?

Önskar du transport av hyresprodukterna, så fixar vi detta. Transportkostnad tillkommer då.

Har ni någon försäkring för det jag hyr?

Kunden står alltid för försäkring. Undersök med ert försäkringsbolag vad som täcks i er hemförsäkring. Hyresprodukterna får aldrig lämnas obevakade.

Hyr ni även ut möbler?

Absolut. Hos oss hyr ni möbler till festen såsom, olika bord, stol, bänkset samt golv och annan inredning som belysning, galastolpar etc.

Var har ni ert lager?

Vi har vårt lager och uthämtningsadress på Ovädersgatan 3A i Göteborg och kontor i Särö. Hämtning och tillbakalämning sker endast efter avtalad tid.

Kan man få det monterat dagen innan eventdagen?

Vi monterar alltid 1-2 dagar innan eventdagen och hämtar 1-2 dagar efteråt. Vi kan inte säga vilket klockslag. Detta beroende på hur logistiken ser ut dessa dagar och hur fullbokade vi är. Ca en vecka innan eventdagen lämnas besked gällande montering/nedmonteringsdag.

Vilket skick ska materialet vara i?

Materialet skall lämnas tillbaka i samma skick som ni fick det och packas på samma sätt som när det hämtades. Torkar gärna av blöta tältdukar innan ni viker ihop dessa.

Hyr ni ut porslin?

Det ingår inte i vårt standardsortiment. Utan vi kan vara behjälpliga med detta i samband när man hyr tält och möbler. Dvs när ni hyr ett helhetpaket.

Behöver jag tvätta bordsdukarna?

När du hyr dukar av oss behöver du inte tvätta dom efteråt. Men det är däremot viktigt att dukarna återlämnas torra.

Hjälper ni till med underhållning till festen?

Absolut ! Vi har över 35 års erfarenhet från musik- och nöjesbranschen och kan erbjuda ett stort och varierat utbud av underhållning. Likaså ifall du behöver ljud & ljus.

Kontakta gärna vår kundservice ifall du har ytterligare frågor eller funderingar

Rulla till toppen